miercuri, 13 mai 2009

Programul de invatare pe tot parcursul vietii

Sunt Profesoara la Grup Scolar Industrial LETEA Bacau si am participat la un curs din Programul de invatare pe tot parcursul vietii - Comenius - Mobilitati individuale.Denumirea activităţii de formare: Tracing back Europe: from Thessaloniki to IstanbulInstituţia în care se efectuează stagiul: Educatef Centrum Noord en Oost, NetherlandsPerioada stagiului: 8 – 17 APRILIE 2009
Acum cunosc educaţia europeană dintr-o perspectivă mai largă. Am aflat cum abordează alţi profesori din Europa subiectele legate de moştenirea culturală, relaţii sociale, religie, diversitate culturală şi am aflat cât de mult au influenţat descoperirile geografice şi tehnice relaţiile sociale de-a lungul secolelor. Acest curs mi-a permis să descopăr alte culturi din perspectiva europeană. Acum îmi înţeleg mai bine dimensiunea europeană a muncii mele de profesor, deoarece diversitatea trebuie considerată ca o resursă nu ca o ameninţare. Au mai participat profesori din Norvegia, Italia, Spania, Portugalia, Letonia, Austria, Grecia, Turcia, Franţa, Marea Britanie.
În urma absolvirii cursului am dobândit noi cunoştinţe teoretice şi practice referitoare la moştenirea culturală a unor popoare europene, descoperirile geografice care au marcat evoluţia europenilor şi influenţa lor asupra relaţiilor sociale în Europa; din punct de vedere metodic mi-am însuşit metode utilizate de alţi profesori –colegi de curs –din Europa.Având acces la site-ul cursului www.chain.to voi putea folosi articolele publicate de colegii participanţi în cadrul orelor de curs; deoarece calculatorul a fost instrumentul de bază în pregătirea şi finalizarea acestui curs prin realizarea “Cărţii” virtuale, am aprofundat metodele de lucru bazate pe utilizarea tehnicii de calcul.
În discuţiile cu profesorii din Europa am abordat teme legate de structura aparatului educativ din fiecare ţară participantă, metode folosite în lucrul cu elevii cu nevoi speciale (supradotaţi sau cu disabilităţi), elemente comune şi distinctive în metodele pedagogice folosite uzual la clasă.
Am aflat cât de importantă este conservarea moştenirii culturale naţionale şi integrarea acesteia în cultura europeană.Colegii de curs au fost interesaţi să afle mai multe despre metodele utilizate în România pentru ca elevii să aibă un nivel ridicat de cunoştinţe, fiind cunoscute performanţele elevilor români la Olimpiadele Internaţionale.Prin articolele publicate în “Cartea” virtuală am făcut cunoscută moştenirea culturală şi tehnică românească, urmare a amplasării Romăniei într-un spaţiu geografic influenţat de mare, munţi şi Dunăre.În perioada de formare am interacţionat în permanenţă cu ceilalţi profesori participanţi la curs, iar activitatea a fost una de grup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu